Komunikat do klientów banków w sprawie elektronicznych doręczeń

W dniu 5 października 2021 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych.

Ustawa wprowadza m.in. publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego1, która umożliwia odbieranie i wysyłanie korespondencji drogą elektroniczną, bez konieczności korzystania z papierowej wersji dokumentów w tym:

  • przesyłanie danych drogą elektroniczną,
  • uzyskiwanie dowodów wysłania i doręczenia danych,
  • ochronę przesyłanych danych przed utratą, kradzieżą lub zmianą.

Ustawa ta nakłada na banki obowiązek posiadania:

  • adresu do doręczeń elektronicznych2, oraz
  • skrzynki do doręczeń3, oraz
  • umożliwienia klientom kontaktu z bankiem za pośrednictwem tego kanału w przypadkach określonych w niniejszej ustawie.

Banki mają czas na zrealizowanie tego obowiązku przed dniem 1 października 2022 r. Banki o swoim adresie do doręczeń elektronicznych powiadomią klientów nie później niż do 30 września 2022r.

Za pośrednictwem doręczeń elektronicznych będą mogli kontaktować się z bankiem tylko ci klienci, którzy będą posiadali swój adres do doręczeń elektronicznych oraz skrzynkę do doręczeń elektronicznych.

Korzystanie przez klientów z doręczeń elektronicznych nie jest obowiązkowe. Oznacza to, że doręczenia elektroniczne będą stanowić dodatkowy a nie jedyny kanał kontaktu z bankiem - wciąż możliwe będzie kontaktowanie się z bankiem za pomocą tradycyjnej, papierowej korespondencji, a także poprzez bankowość elektroniczną i w ramach osobistych wizyt w oddziałach.

Więcej informacji można uzyskać na rządowej stronie internetowej : https://www.gov.pl/web/e-doreczenia

1publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego usługa, która umożliwia przesyłanie danych między stronami trzecimi drogą elektroniczną i zapewnia dowody związane z posługiwaniem się przesyłanymi danymi, w tym dowód wysłania i otrzymania danych, oraz chroni przesyłane dane przed ryzykiem utraty, kradzieży, uszkodzenia lub jakiejkolwiek nieupoważnionej zmiany, świadczoną przez operatora wyznaczonego, którego rolą jest zapewnienie bezpiecznej i skutecznej wymiany korespondencji pomiędzy podmiotami korzystającymi z usługi.

2adres do doręczeń elektronicznych oznacza adres elektroniczny podmiotu korzystającego z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej albo z kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, umożliwiający jednoznaczną identyfikację nadawcy lub adresata danych przesyłanych w ramach tych usług.

3skrzynka doręczeń oznacza narzędzie umożliwiające wysyłanie, odbieranie i przechowywanie danych w ramach publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

 

 

Miło nam poinformować, że SALTUS Ubezpieczenia przygotował również dla Klientów naszego Banku specjalny konkurs, który rusza już 1 października.

Do wygrania 10 nagród, w tym 3 nagrody główne: thermomix, ekspres ciśnieniowy firmy DeLonghi oraz robot sprzątający PURON a także 7 nagród dodatkowych: toster, czajnik elektryczny i grill elektryczny marki DeLonghi, blender marki Braun, kawiarka znanej firmy włoskiej Bialetti, generator pary Philips oraz wyciskarka BM.

Wystarczy kupić dowolne ubezpieczenie z oferty SALTUS Ubezpieczenia oraz odpowiedzieć na pytanie konkursowe: „Którą porę roku Państwo preferują: jesień czy zimę i dlaczego?”. Premiowane będą najbardziej kreatywne i oryginalne odpowiedzi. Formularze konkursowe znajdują się we wszystkich placówkach naszego Banku. Wypełniony kupon należy zostawić pracownikowi placówki bankowej gdzie zostało kupione ubezpieczenie.

 

Podwójna szansa na wygraną!

Każde kolejne zakupione Ubezpieczenie to możliwość złożenia następnej odpowiedzi na pytanie konkursowe, a tym samym większa szansa na wygraną.

Konkurs rozpoczyna się 1 października i potrwa do końca tego roku.

Rozstrzygniecie konkursu nastąpi 31 stycznia 2022 r.

Zapraszamy do udziału w Konkursie!

Szczegóły i regulamin konkursu dostępne są na stronie konkursowej saltus.pl/konkursbs

 

 

 Obowiązkowe ubezpieczenie upraw rolnych to ubezpieczenie, które zobowiązuje rolników pobierających dopłaty bezpośrednie - do ubezpieczenia co najmniej 50% powierzchni swoich upraw. Dodatkowo do 65% składki opłaci budżet Państwa.

 

W jesiennym sezonie upraw ochroną ubezpieczeniową podlegają:

  1. uprawy zbóż ozimych
  2. uprawy rzepaku ozimego

od następujących ryzyk:

  • gradu
  • ujemnych skutków przezimowania
  • przymrozków wiosennych
  • deszczu nawalnego
  • huraganu

Korzyści to:

  • odpowiedzialność za szkody na polu lub jego części
  • wypłata maksymalna na poziomie 95% sumy ubezpieczenia
  • brak udziałów własnych
  • gwarantowana stała suma ubezpieczenia
  • odpowiedzialność za szkody już od 8% ubytku w plonie w wybranych ryzkach
  • automatyczne włączenie ryzyka ognia po wykupieniu klauzuli szczególnej niezależnie od przyczyny pożaru
  • 65% dopłaty do składki przez budżet Państwa
  • likwidacja szkód wykonywana wyłącznie przez fachowców z branży rolnej

Zapraszamy do placówek naszego Banku.

 

 

Stawki referencyjne obowiązujące w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem:

Uprzejmie informujemy, iż w miesiącu październiku 2021 roku
w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem obowiązuje:

Średni WIBOR 1-miesięczny – 0,18%

Średni WIBOR 3-miesięczny – 0,24%

WIBOR 3-miesięczny na ostatni roboczy dzień miesiąca – 0,23%

Średni koszt pozyskania środków depozytowych
na dzień 31.08.2021 wyniósł 0,05%

Szanowni Klienci,

Informujemy, że od dnia 13 września 2021 roku zmieni się mechanizm aktywowania przez Klientów aplikacji mobilnej BS Pay. Na chwile obecną w celu aktywowania aplikacji Klient musi się zalogować do portalu Kartosfera (własnym loginem i hasłem) i w zakładce „Aplikacja mobilna” pobrać kod, który następnie wprowadza w aplikacji na urządzeniu mobilnym oraz potwierdza aktywację w Kartosferze.

Od dnia 13 września br. w celu zwiększenia bezpieczeństwa operacji, aktywowanie aplikacji mobilnej BS Pay na każdym nowym urządzeniu mobilnym będzie dodatkowo potwierdzane przez klienta SMS kodem przesyłanym na jego numer telefonu komórkowego.

 

Stawki referencyjne obowiązujące w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem:

Uprzejmie informujemy, iż w miesiącu wrześniu 2021
w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem obowiązuje:

Średni WIBOR 1-miesięczny – 0,18%

Średni WIBOR 3-miesięczny – 0,21%

WIBOR 3-miesięczny na ostatni roboczy dzień miesiąca – 0,23%

Średni koszt pozyskania środków depozytowych
na dzień 30.07.2021 wyniósł 0,05%

 

Stawki referencyjne obowiązujące w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem:

Uprzejmie informujemy, iż w miesiącu lipcu 2021
w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem obowiązuje:

Średni WIBOR 1-miesięczny – 0,18%

Średni WIBOR 3-miesięczny – 0,21%

WIBOR 3-miesięczny na ostatni roboczy dzień miesiąca – 0,21%

Podkategorie