Zarząd Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem informuje, że na podstawie Art. 111b Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.), przedsiębiorstwami świadczącymi usługi na podstawie umowy o powierzenie wykonywania czynności, które uzyskują dostęp do informacji chronionych tajemnicą bankową są:

 

 

                 Nazwa podmiotu

              Adres siedziby

                 REGON

ZUI NOVUM Sp. z o.o.                                                         

ul. Spokojna 9A, Łomża                                          

450008792                         

Autopay S.A.

ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot

191781561

Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych Sp. Z o.o.

ul. Grzybowska 81, 00-844 Warszawa

142796694

Formica Nalewajko Rudawski Sp. J.

ul. Gruntowa 9/1 lok 102, Białystok

50432108

 

 

Załącznik nr 1

do Instrukcji rozpatrywania reklamacji w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem

 

Informacja o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji o transakcjach nieautoryzowanych w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem

Informacja o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem

 

Klient Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem (dalej Bank) jest uprawniony do złożenia reklamacji, a Bank jest zobowiązany do jej rozpatrzenia według poniższych zasad:

  1. Klient powinien zgłosić reklamację do Banku niezwłocznie po uzyskaniu informacji o zaistnieniu okoliczności budzących zastrzeżenia. Bank rozpatruje reklamacje złożone przez Klientów Banku lub osoby działające w ich imieniu:
  • w przypadku Klientów indywidualnych w zakresie:
  1. transakcji płatniczych w terminie nie późniejszym niż 13 miesięcy od dnia zaistnienia zdarzenia,
  2. kredytów konsumenckich w terminie nie późniejszym niż 6 lat od dnia zaistnienia zdarzenia,
  3. transakcji na instrumentach finansowych w terminie nie późniejszym niż 6 lat od dnia zaistnienia zdarzenia
  4. roszczeń związanych z prowadzonym rachunkiem bankowym oraz pozostałych typów skarg lub reklamacji w terminie nie późniejszym niż 2 lata od dnia zaistnienia zdarzenia.
  • w przypadku Klientów instytucjonalnych w zakresie:
  1. transakcji płatniczych w terminie nie późniejszym niż 1 miesiąc od dnia zaistnienia zdarzenia,
  2. kredytów w terminie nie późniejszym niż 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia,
  3. roszczeń związanych z prowadzonym rachunkiem bankowym oraz pozostałych typów skarg lub reklamacji w terminie nie późniejszym niż 2 lata od dnia zaistnienia zdarzenia.
  4. Reklamacja powinna zawierać zastrzeżenia związane z działalnością prowadzoną przez Bank wobec Klienta oraz dane adresowe Klienta. Klient powinien dołączyć wszelkie dokumenty związane z przedmiotem sprawy. Bank może zwrócić się do Klienta o uzupełnienie dokumentacji zgłaszanej reklamacji, w przypadku w którym uzupełnienie dokumentów warunkuje rozpatrzeniem reklamacji.
  5. Klient może złożyć reklamację w następującej formie:
  • Pocztą tradycyjną kierując pismo na adres korespondencyjny Banku: Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem ul. Jagiellońska 14, 18-200 Wysokie Mazowieckie;
  • telefonicznie, faksem, pocztą elektroniczną (dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Banku);
  • pisemnie lub ustnie w placówce Banku, przy czym przyjęcie reklamacji w formie ustnej wymaga potwierdzenia jej złożenia na formularzu reklamacyjnym.
  1. Bieg terminu rozpatrywania reklamacji rozpoczyna się w dniu jej wpływu do Banku.
  2. Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji przez pełnomocnika, na podstawie prawidłowo sporządzonego pełnomocnictwa.
  3. Bank udziela odpowiedzi na reklamację w terminie:
  • 15 dni roboczych od daty jej otrzymania dla reklamacji, związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej;
  • 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania dla reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej;
  • 7 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania dla reklamacji złożonej przez osobą niebędącą Klientem Banku.

W uzasadnionych przypadkach, gdy zachodzi konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego i ww. terminy rozpatrzenia reklamacji nie mogą zostać dotrzymane, Bank przed upływem tego terminu, informuje Klienta o przyczynie opóźnienia ze wskazaniem okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz przewidywanego termin udzielenia odpowiedzi.

  1. W przypadku, o którym mowa w ust. 6. termin rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi przez Bank nie może być dłuższy niż:
  • 35 dni roboczych dla reklamacji, związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa;
  • 60 dni kalendarzowych od daty otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej

oraz reklamacji otrzymanych od osoby niebędącej Klientem Banku.

  1. W przypadku braku odpowiedzi ze strony Banku od otrzymania przez Bank reklamacji lub brak przedstawienia uzasadnienia przekroczenia terminu wskazanego w ust. 7 na udzielenie odpowiedzi na zgłoszenie, reklamację uznaje się za rozpatrzoną zgodnie z wolą Klienta.
  2. Bank udziela odpowiedzi na reklamacje w formie papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji z zastrzeżeniem, że udzielenie odpowiedzi na reklamację w wybranej formie nie może powodować wystąpienia ryzyka ujawnienia tajemnicy bankowej osobom nieuprawnionym.
  3. Bank nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie reklamacji.
  4. Po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację, Klient ma prawo do złożenia odwołania od decyzji Banku do:
  • odwołania się do Zarządu Banku w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na reklamację;
  • zwrócenia się do Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta);
  • zwrócenia się do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, działającego przy Związku Banków Polskich w celu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta) w przypadkach roszczeń określonych w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, dostępnym na stronie internetowej Związku Banków Polskich (zbp.pl);
  • wystąpienia z wnioskiem do Rzecznika Finansowego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną);
  • wystąpienia do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie postępowania polubownego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną)
  • wystąpienia z powództwem do Sądu Powszechnego.
  1. Właściwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa, adres korespondencyjny Urzędu: Komisja Nadzoru Finansowego, Plac Powstańców Warszawy 1, skr. poczt. 419, 00-950 Warszawa 1.

 

Informacja o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji w zakresie nieautoryzowanych transakcji w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem.

  1. Klient Banku , (ma prawo do złożenia zgłoszenia (reklamacji) wystąpienia nieautoryzowanej transakcji płatniczej, które Bank jest zobowiązany rozpatrzyć zgodnie zasadami określonymi w art. 46 Ustawy o Usługach Płatniczych (Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2018 poz. 1075.)
  2. Klient może złożyć reklamację w następującej formie:
  • pocztą tradycyjną kierując pismo na adres korespondencyjny Banku: Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem ul. Jagiellońska 14, 18-200 Wysokie Mazowieckie;
  • telefonicznie, faksem, pocztą elektroniczną (dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Banku);
  • pisemnie lub ustnie w placówce Banku, przy czym przyjęcie zgłoszenia w formie ustnej wymaga potwierdzenia jej złożenia na formularzu.
  1. Klient powinien złożyć w Banku zgłoszenie niezwłocznie po jego stwierdzeniu. Zgłoszenie takie musi zawierać:
  • numer rachunku lub numer karty związanej z nieautoryzowaną transakcją;
  • imię i nazwisko Posiadacza rachunku/ Użytkownika/ Użytkownika karty;
  • datę dokonania transakcji płatniczej;
  • oryginalną kwotę transakcji płatniczej;
  • nazwę akceptanta lub bankomatu w przypadku transakcji dokonywanych kartą debetową;
  • wskazanie powodu złożenia zgłoszenia;
  • potwierdzenie czy Użytkownik/Użytkownik karty był w posiadaniu karty w chwili realizacji transakcji płatniczej, której dotyczy zgłoszenie;
  • potwierdzenie czy transakcja na rachunku płatniczym była wykonana z należącego do Posiadacza/ Użytkownika karty urządzenia umożliwiającego dokonanie tej transakcji.
  1. W przypadku stwierdzenia przez Bank wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, Bank niezwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, to jest najpóźniej do końca kolejnego dnia roboczego, z wyjątkiem przypadku, w którym Bank ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo, przywraca obciążony rachunek Klienta do stanu, jaki istniałby, gdyby nie miała ona miejsca.
  2. Bank udziela odpowiedzi na zgłoszenie wystąpienia nieautoryzowanej transakcji płatniczej w formie papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji z zastrzeżeniem, że udzielenie odpowiedzi na zgłoszenie w wybranej formie nie może powodować wystąpienia ryzyka ujawnienia tajemnicy bankowej osobom nieuprawnionym niezwłocznie po zakończeniu postępowania wyjaśniającego.
  3. Właściwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa, adres korespondencyjny Urzędu: Komisja Nadzoru Finansowego, Plac Powstańców Warszawy 1, skr. poczt. 419, 00-950 Warszawa 1.

 

 

Załącznik 3.25

 ARKUSZ INFORMACYJNY DLA DEPONENTÓW

Depozyty w Banku Spółdzielczym

w Wysokiem Mazowieckiem

są gwarantowane przez:

Bankowy Fundusz Gwarancyjny1)

Zakres ochrony:

równowartość w złotych 100 000 EUR w odniesieniu do

każdego deponenta w jednym podmiocie objętym systemem

gwarantowania.2)

Jeżeli deponent posiada więcej

depozytów w tym samym

podmiocie objętym systemem

gwarantowania:

wszystkie depozyty w tym samym podmiocie objętym

systemem gwarantowania są sumowane, a suma podlega

limitowi równowartości w złotych 100 000 EUR3)

Jeżeli deponent posiada

wspólny rachunek z inną

osobą / innymi osobami:

limit równowartości w złotych 100 000 EUR ma zastosowanie

do każdego z deponentów oddzielnie4)

Okres wypłaty w przypadku

niewypłacalności podmiotu

objętego systemem

gwarantowania:

7 dni roboczych5)

Waluta wypłaty:

Złoty

Kontakt:

Bankowy Fundusz Gwarancyjny

ul. Ks. Ignacego Jana Skorupki 4

00-546 Warszawa

Telefon:   infolinia 800 569 341

Faks: 22 58 30 589

E-mail: kancelaria @bfg.pl

Informacje dodatkowe:

https://www.bfg.pl/

Potwierdzenie otrzymania

przez deponenta:6)

 

Informacje dodatkowe:

1) System odpowiedzialny za ochronę depozytu.

   Bankowy Fundusz Gwarancyjny jest odpowiedzialny za ochronę depozytów.

2)3) Ogólny zakres ochrony.

   Jeżeli depozyt nie jest dostępny, gdyż podmiot objęty systemem gwarantowania nie jest

   w stanie wypełnić swoich zobowiązań finansowych, wypłaty na rzecz deponentów dokonuje Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Kwota wypłaty wynosi maksymalnie równowartość w złotych 100 000 EUR, w odniesieniu do każdego deponenta, w jednym podmiocie objętym systemem gwarantowania. Oznacza to, że w celu określenia kwoty objętej gwarancją sumowane są wszystkie depozyty ulokowane w tym samym podmiocie objętym systemem gwarantowania. Przykładowo, jeżeli deponent posiada równowartość w złotych 90 000 EUR na rachunku oszczędnościowym i równowartość w złotych 20 000 EUR na rachunku bieżącym w tym samym podmiocie objętym systemem gwarantowania, wypłacona zostanie jedynie kwota równowartości w złotych 100 000 EUR.

Do obliczenia równowartości EUR w złotych przyjmuje się kurs średni ogłaszany przez

Narodowy Bank Polski w dniu spełnienia warunku gwarancji, w rozumieniu art. 2 pkt 10

ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie

gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji (Dz. U. poz. 996), wobec

danego podmiotu objętego systemem gwarantowania depozytów.

4) Limit ochrony wspólnych rachunków.

W przypadku wspólnych rachunków limit równowartości w złotych 100 000 EUR stosuje się do każdego z deponentów. Jednakże depozyty na rachunku, do którego dwie lub więcej osób jest uprawnionych jako członkowie spółki osobowej, stowarzyszenia lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, są do celów obliczenia górnego limitu równowartości w złotych 100 000 EUR sumowane i traktowane jako depozyt jednego deponenta.

W przypadku gdy środki lub należności deponenta będącego osobą fizyczną pochodzą z:

1) odpłatnego zbycia:

a) nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym w rozumieniu

przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r.

poz. 290, z późn. zm.), jej części lub udziału w takiej nieruchomości,

b) prawa użytkowania wieczystego gruntu zabudowanego budynkiem mieszkalnym

jednorodzinnym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo

budowlane lub udziału w takim prawie,

c) samodzielnego lokalu mieszkalnego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia

24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz. U. z 2015 r. poz. 1892) stanowiącego

odrębną nieruchomość lub udziału w takim lokalu, gruntu lub udziału w gruncie albo

prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie, związanych z tym

lokalem,

d) spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu o przeznaczeniu mieszkalnym lub

udziału w takim prawie

– jeżeli zbycie to nie nastąpiło w ramach wykonywanej działalności gospodarczej,

2) wykonania na rzecz deponenta umownego lub sądowego podziału majątku po ustaniu

małżeńskiej wspólności majątkowej,

3) nabycia przez deponenta spadku, wykonania na jego rzecz zapisu lub otrzymania przez

niego zachowku,

4) wypłaty sumy ubezpieczenia z tytułu umowy ubezpieczenia na życie w związku ze

śmiercią osoby ubezpieczonej lub dożyciem przez nią oznaczonego wieku,

5) wypłaty sumy ubezpieczenia z tytułu umowy ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych

wypadków w związku z uszkodzeniem ciała, rozstrojem zdrowia lub śmiercią osoby

ubezpieczonej wskutek nieszczęśliwego wypadku,

6) wypłaty odprawy pieniężnej na warunkach i w wysokości określonych w przepisach

odrębnych,

7) wypłaty odprawy emerytalnej lub rentowej, o której mowa w art. 921 § 1 ustawy z dnia

26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.) lub

odrębnych przepisach, na warunkach i w wysokości określonych w tych przepisach

– są one objęte ochroną gwarancyjną, w terminie 3 miesięcy od dnia wpływu środków na

rachunek lub powstania należności, do wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy

dwukrotnością limitu równowartości w złotych 100 000 EUR a sumą pozostałych środków i należności deponenta, nie wyższą jednak niż limit równowartości w złotych 100 000 EUR. Po tym terminie środki i należności deponenta są objęte obowiązkowym systemem gwarantowania depozytów na zasadach ogólnych, tj. do wysokości równowartości w złotych 100 000 EUR.

W przypadku gdy środki pochodzą z wypłaty odszkodowania za szkodę wyrządzoną

przestępstwem lub zadośćuczynienia za doznaną krzywdę, odszkodowania lub

zadośćuczynienia, o którym mowa w art. 552 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks

postępowania karnego (Dz. U. poz. 555, z późn. zm.), są one objęte ochroną gwarancyjną,

w terminie 3 miesięcy od dnia wpływu środków na rachunek lub powstania należności

– w całości. Po tym terminie te środki i należności są objęte obowiązkowym systemem

gwarantowania depozytów na zasadach ogólnych, tj. do wysokości równowartości w złotych

100 000 EUR.

Dalsze informacje można uzyskać na następującej stronie internetowej: https://www.bfg.pl.

5) Wypłata.

Podmiotem odpowiedzialnym za wypłatę środków gwarantowanych jest Bankowy Fundusz Gwarancyjny (ul. Ks. Ignacego Jana Skorupki 4, 00-546 Warszawa, tel. 800 569 341,faks: 22 58 30 589, e-mail: kancelaria@bfg.pl,strona internetowa: https://www.bfg.pl). Wypłata następuje (w kwocie równowartości w złotych do 100 000 EUR) najpóźniej w terminie 7 dni roboczych od dnia spełnienia warunku gwarancji, o którym mowa w art. 2 pkt 10 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji, wobec danego podmiotu objętego systemem gwarantowania depozytów.

W przypadkach określonych w art. 36 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o Bankowym

Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej

restrukturyzacji termin 7-dniowy może zostać wydłużony. Jeżeli wypłata środków gwarantowanych nie nastąpiła w tych terminach, należy skontaktować się z Bankowym Funduszem Gwarancyjnym, ponieważ termin wnoszenia roszczeń o ich wypłatę może ulec przedawnieniu. Dalsze informacje można uzyskać na następującej stronie internetowej: https://www.bfg.pl.

6) W przypadku gdy deponent korzysta z bankowości internetowej, udostępnienie arkusza

informacyjnego oraz potwierdzenie jego otrzymania może nastąpić środkami komunikacji

elektronicznej.

Inne istotne informacje.

Zasadniczo depozyty wszystkich klientów indywidualnych i przedsiębiorstw są chronione

przez systemy gwarancji depozytów. Informacje o wyjątkach obowiązujących w odniesieniu do określonych depozytów zamieszczone są na stronie internetowej właściwego systemu gwarancji depozytów. Na odpowiednie zapytanie również podmiot objęty systemem gwarantowania udziela informacji o tym, czy określone produkty są objęte ochroną, bądź nie są objęte ochroną. Jeżeli depozyty są gwarantowane, podmiot objęty systemem gwarantowania potwierdza to także na wyciągu z rachunku.

                                

 

 

Załącznik nr 4 do „Instrukcji przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem”

 

 

 

INFORMACJA W SPRAWIE IDENTYFIKACJI KLIENTÓW

Szanowny Kliencie

Informujemy, iż pracownicy Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem mają prawo do żądania dokumentów, pozwalających na identyfikację klienta, beneficjenta rzeczywistego oraz osób upoważnionych do działania w imieniu klienta w każdym przypadku.

W przypadku odmowy okazania dokumentów, pozwalających na dokonanie identyfikacji, o której mowa powyżej pracownik ma obowiązek odmówić realizacji transakcji.

Zarząd

Banku Spółdzielczego

w Wysokiem Mazowieckiem

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1781/2006

 

 Klienci indywidualni:

  1. RACHUNKI OSZCZĘDNOŚCIOWO-ROZLICZENIOWE (ROR) – na koniec roku kalendarzowego
  1. RACHUNKI PŁATNE NA KAŻDE ŻĄDANIE W WALUTACH WYMIENIALNYCH – na koniec roku kalendarzowego
  1. RACHUNKI LOKACYJNE – w okresach miesięcznych na koniec każdego miesiąca
  1. KSIĄŻECZKI SYSTEMATYCZNEGO OSZCZĘDZANIA – po upływie 3 lat
  1. RACHUNKI LOKAT TERMINOWYCH – wg zapadającego terminu
  1. SKO – w okresach kwartalnych na koniec kwartału kalendarzowego
  1. LOKATA 24 M-CE Z WYPŁATĄ ODSETEK CO TRZY MIESIĄCE – naliczenie i wypłata odsetek na rachunek klienta w okresach kwartalnych
  1. LOKATA SKARBONKA - kapitalizacja w okresach rocznych

Wkłady terminowe podjęte przed terminem zadeklarowania, oprocentowane są w wysokości połowy stawki ustalonej dla środków na:

- rachunku ROR - dla lokat w PLN

- rachunkach walutowych płatnych na każde żądanie - dla lokat w USD, EURO i GBP

 

Klienci instytucjonalni:

  1. RACHUNKI ROZLICZENIOWE W ZŁOTYCH I W WALUTACH WYMIENIALNYCH (DLA FIRM I ROLNIKÓW) – na koniec roku
  1. RACHUNKI LOKAT TERMINOWYCH – wg zapadającego terminu

Wypłata części lub całości środków z rachunku lokaty terminowej w trakcie trwania okresu umownego powoduje nienaliczenie odsetek za okres utrzymania lokaty.

  Od 25 maja 2018 roku w Polsce będzie stosowane Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”).

W związku z tym Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem przedstawia Pani/Panu informację wymaganą Rozporządzeniem i dotyczącą przetwarzania danych osobowych klientów.

 

INFORMACJA O ZASADACH PRZETWARZANIA PRZEZ

BANK SPÓŁDZIELCZY W WYSOKIEM MAZOWIECKIEM DANYCH OSOBOWYCH

 

  1. Administrator danych osobowych.

Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 14, 18-200 Wysokie Mazowieckie, jest Administratorem Pani/Pana danych osobowych (zwanym dalej „Administratorem”).

  1. Inspektor Ochrony Danych.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych - Jarosława Rudawskiego, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iod@bswm.pl, pod numerem telefonu (86) 275-24-05 lub pisemnie na adres naszej siedziby wskazany w ustępie 1 powyżej.

  1. Cele i podstawy przetwarzania.

Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane:

  • w celu realizacji zawartej umowy lub w celu świadczenia usług przez Administratora (podstawa z art. 6 ust 1 lit. b-c RODO);
  • w celu oceny ryzyka kredytowego na podstawie obowiązku z art. 70 i 105 ust. 4 ustawy z dnia
    29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876 z późn.zm.) (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
  • w celu wypełnienia obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu na podstawie obowiązku z rozdziału 5 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 723) o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
  • w celu wypełnienia zobowiązania do wymieniania z innymi państwami Unii Europejskiej i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju informacji o aktywach finansowych rezydentów tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe zgodnie z ustawą o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami [Euro–Fatca] (Dz.U. z 2017 r. poz. 648), gdy zawarliśmy umowę (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
  • w celu rozpatrywania reklamacji na podstawie obowiązku z art. 3-10 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r.
    o Rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U. 2017 poz. 2270 z późn. zm.) (podstawa z art. 6 ust 1 lit. c RODO);
  • w celu ewentualnego podejmowania czynności związanych z przeciwdziałaniem przestępstwom bankowym, w tym profilowania operacji finansowych pod kątem potencjalnych przestępstw w celu pogłębienia badania zgłoszenia, będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu zapobiegania przestępstwom bankowym przez Administratora oraz obrony przed nadużyciami (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w celach analitycznych doboru usług do potrzeb klientów Administratora, optymalizacji produktów w oparciu także o Pani/Pana uwagi na ich temat i Pani/Pana zainteresowanie, optymalizacji procesów obsługi w oparciu o przebieg procesów obsługi sprzedażowej i posprzedażowej, w tym reklamacji będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w celu badania satysfakcji klientów będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora określania jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia klientów z produktów i usług, gdy zawarliśmy umowę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w celu oferowania Pani/Panu przez Administratora reklam produktów i usług Administratora, w tym dobierania ich pod kątem Pani/Pana potrzeb, czyli profilowania, na co Administrator pobierze stosowną zgodę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  • w celu oferowania Pani/Panu bezpośrednio (marketing bezpośredni) produktów i usług firm współpracujących z Administratorem (partnerów Administratora), w tym dobierania ich pod kątem Pani/Pana potrzeb, czyli profilowania, będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora i jego partnerów (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  • w celu umożliwienia realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przysługującego Pani/Pani statusu członka spółdzielni. (art. 6 ust. 1 lit c) RODO. Przepisy te wynikają z ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz.U. z 2017 r. poz. 1560) oraz ustawy z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 613).
  • w celu realizacji praw i obowiązków wynikających ze statutu Banku ( art. 6 ust. 1 lit b) RODO).
  1. Prawo do sprzeciwu.
    • W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w tych celach, chyba że Administrator będzie w stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla Administratora ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub Pani/Pana dane będą niezbędne Administratorowi do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
    • Aby wykonać prawo do sprzeciwu, należy skontaktować się z dowolną placówką Banku i złożyć pisemny wniosek.
     
  2. Okres przechowywania danych.

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora:

  • dla celów wykonywania czynności bankowych, w szczególności dokonywania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody lub spełnienia warunków, o których mowa w art. 105a ust. 3 i 5 Prawa bankowego, przy czym w żadnym wypadku nie dłużej niż przez okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 5 lat od jego przekazania, z tym, że dane te będą udostępniane przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy od ich przekazania;
  • dla celów stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105a ust. 4 i 5 Prawa bankowego – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania;
  • dla celów statystycznych i analiz – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 10 lat od jego przekazania.
  1. Odbiorcy danych.

W celu spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa przekazujemy dane innym podmiotom. Dane osobowe podane przez Panią/Pana mogły lub mogą być przekazane:

  1. a) biurom informacji gospodarczej oraz instytucjom utworzonym przez banki, umożliwiającym wymianę informacji gospodarczych, w celu oceny zdolności kredytowej, analizy ryzyka kredytowego oraz ewentualnych zobowiązaniach powstałych w związku z wykonaniem niniejszej umowy, zgodnie z postanowieniami art. 105 ust. ust. 1 pkt 1c, 4, 4a, 4b ustawy Prawo bankowe,
  2. b) podmiotowi świadczącemu na rzecz Banku usługi informatyczne umożliwiające dostęp do systemu bankowości elektronicznej oraz zapewniające wsparcie informatyczne w zakresie czynności Banku,
  3. c) podmiotowi świadczącemu na rzecz Banku usługi polegające na obsłudze wydanej/wydanych karty/kart płatniczej/płatniczych,
  4. d) izbom rozliczeniowym lub innym podmiotom prowadzącym rozliczenia.

Administrator oraz inne instytucje upoważnione do gromadzenia, przetwarzania i udostępniania informacji stanowiących tajemnicę bankową, utworzone wspólnie przez banki i bankowe izby gospodarcze, mogą na podstawie art. 105 ust. 4d Prawa bankowego udostępniać informacje o Pani/Pana zobowiązaniach powstałych z tytułu umów związanych z wykonywaniem czynności bankowych instytucjom finansowym, będącym podmiotami zależnymi od banków.

Na podstawie art. 105 ust. 4 d Prawa bankowego, Administrator może - za pośrednictwem Biura Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie – przekazać do instytucji finansowych, będących podmiotami zależnymi od banków informacje o zobowiązaniach powstałych z tytułu umowy, a związanych z wykonywaniem czynności bankowych.

Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp zakłady ubezpieczeń, z którymi współpracuje Administrator, a także podwykonawcy Administratora, np. prawnicze, informatyczne, firmy windykacyjne, agencje marketingowe.

  1. Prawa osób, których dane dotyczą:

Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:

  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • prawo sprostowania (poprawiania) swoich danych;
  • prawo usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
  • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
  • prawo przenoszenia danych;
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  1. Prawo do cofnięcia zgody

W zakresie, w jakim udzieliła Pani /Pan zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/ Panu praw do jej cofnięcia. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  1. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

W procesie analizy oceny zdolności kredytowej, analizy ryzyka kredytowego i podejmowania decyzji kredytowej,
a także wykonywania umowy, Administrator nie dokonuje profilowania w sposób zautomatyzowany.

Bank Spółdzielczy

w Wysokiem Mazowieckiem

Wniosek Realizacja praw klienta pdf

Obowiązek informacyjny pdf

 

Zasady rozpatrywania wniosków dotyczących obsługi praw klienta w zakresie danych osobowych pdf

 

Klauzula informacyjna dla osób, których dane osobowe są przetwarzane w związku
z tym , że bank jest obowiązany wypłacić udziały po śmierci członka banku

 

Szanowni Państwo

Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem informuje Państwa o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”):

  1. Administrator danych osobowych.

Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem z siedzibą przy ul. Jagiellońskiej 14, 18-200 Wysokie Mazowieckie, jest Administratorem danych osobowych (zwanym dalej „Administratorem” lub „Bankiem”).
Inspektor Ochrony Danych.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować
w sprawach ochrony swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iod@bswysokiemazowieckie.pl,
lub pisemnie na adres siedziby Banku.

  1. Źródło pochodzenia danych i kategorie danych
  • Bank uzyskał Pana / Pani dane osobowe od osoby wnioskującej o przyjęcie w poczet członków Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem. Została Pani/Pan wskazana/y jako osoba, której Bank powinien wypłacić udziały po śmierci Członka Banku.
  • Kategorie przetwarzanych danych obejmują: imię, nazwisko, numer PESEL.
  1. Cele i podstawy przetwarzania.

Administrator będzie przetwarzać Państwa dane:

  • w celu realizacji przepisów ustawy Prawo spółdzielcze, wskazania i weryfikacji tożsamości osoby, której są wypłacane udziały po śmierci Członka Banku – podstawą przetwarzania jest art. 6 lit. c RODO;
  • w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji przez Bank – podstawą przetwarzania jest art. 6 lit. f RODO;
  • w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora – podstawą przetwarzania jest art. 6 lit. f RODO;
  1. Okres przechowywania danych.

Dane osobowe będą przetwarzane przez Bank;

  • dla celów umożliwienia członkowi spółdzielni wskazania osoby, której Bank powinien wypłacić udziały po śmierci - przez okres trwania członkostwa w Banku osoby składającej dyspozycję lub do wycofania dyspozycji;
  • w celu realizacji przepisów ustawy Prawo spółdzielcze, w tym weryfikacji tożsamości osoby, której są wypłacane udziały po śmierci Członka Banku - przez okres trwania członkostwa w Banku osoby składającej dyspozycję, a w razie śmierci tej osobny do momentu wypłaty udziałów lub do wycofania dyspozycji;
  • w celach archiwalnych, a także ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami - dane osobowe są przetwarzane przez okres 10 lat, chyba że przepisy prawa przewidują inny okres.
  1. Odbiorcy danych.

Dane osobowe będą udostępniane przez Bank podmiotom świadczącym usługi na rzecz Banku, np. obsłudze prawnej, informatycznej, itp., a także podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym: biegłemu rewidentowi, podmiotom uprawnionym do dokonywania lustracji ustawowej spółdzielni, itp.

  1. Automatyczne podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

      Pani/Pana dane nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania

 

  1. Prawa osób, których dane dotyczą.

Zgodnie z przepisami RODO, przysługuje Pani/Panu prawo żądania od Banku dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.

  1. Prawo wniesienia skargi

Jeżeli uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  1. Obowiązek podania danych

Podanie Pani/Pana danych przez osobę ubiegającą się o przyjęcie w poczet Członków Banku nie jest obowiązkowe. Niepodanie Pani/Pana danych uniemożliwi wypłatę Pani/Panu udziałów po śmierci Członka Banku.

Powyższa informacja realizuje obowiązek prawny i nie wymaga kontaktowania się z Bankiem, ani składania dodatkowych oświadczeń.

 

Wypełniając obowiązki określone w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej „RODO”, informuje się, że:

  1. Administratorem Pana(i) danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem ul. Jagiellońska 14, 18-200 Wysokie Mazowieckie.
  2. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy poprzez adres email: iod@bswm.pl.
  3. Dane z monitoringu będą przetwarzane w celu ochrony mienia oraz zapewnienia właściwego poziomu bezpieczeństwa fizycznego, obiektów i systemów, w których przetwarzane są informacje będące w posiadaniu Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem.
  4. Dane osobowe w postaci monitoringu wizyjnego przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
  5. Nie planuje się przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego.
  6. Dane mogą zostać udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
  7. Dane osobowe będą przechowywane do 30 dni od nagrania.
  8. Przysługuje Panu(i) prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  9. Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu wizyjnego przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  10. Dane nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podjęcia decyzji.

 

Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem