Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 grudnia 2020 r., w celu weryfikacji przez Bank, dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy.

W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

  • informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub
  • wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.

W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

Należy pamiętać, że:

  • Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
  • Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo pełnomocnik.

Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:

  1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
  • na adres mailowy: sekretariat@bswysokiemazowieckie.pl
  1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:
  • osobiście w placówce Banku,
  • przesłać pocztą na adres ul. Jagiellońska 14, 18-200 Wysokie Mazowieckie

Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.

W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

 

UWAGA !!!!

Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości elektronicznej we Wniosku Umocowanie do akceptacji Przedsiębiorcy. W tym przypadku Przedsiębiorcy nic nie muszą dostarczać do Banku. Wystarczy tylko, że zalogują się do swojej bankowości elektronicznej, wejdą na Wniosek Umocowanie i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 grudnia 2020 r.

 

 

Nasz Bank z wynikiem pozytywnym został oceniony podczas audytu z zakresu jakości świadczonych usług oraz bezpieczeństwa informacji przez niezależną międzynarodową jednostkę certyfikującą BSI Group Polska Sp. z o.o. Obecnie w naszym Banku funkcjonuje System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO 9001:2015 oraz System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodny z normą ISO 27001:2013.

Ten prestiżowy certyfikat stanowi dopełnienie wielu lat pracy nad wdrożeniem odpowiednich procedur w obszarze zarządzania bezpieczeństwem informacji. Pozytywna ocena w zakresie spełniania wymogów międzynarodowej normy ISO 27001:2013 standaryzującej systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji potwierdza, że zasoby informacji będące w posiadaniu Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem jako aktywa dużej wagi są odpowiednio chronione przez nasz Bank, który gwarantuje integralność, poufność i dostępność informacji bez względu na formę jej utrwalenia.

Wyznaczone cele w zakresie realizacji Polityki Jakości Bank Spółdzielczy w Wysokiem Mazowieckiem osiąga poprzez utrzymywanie Systemu Zarządzania Jakością i ciągłe doskonalenie jego skuteczności. Zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2015. Członkowie Zarządu oraz wszyscy pracownicy angażują się w sukcesywne doskonalenie jakości realizowanych zadań stosowanie zasad Dobrej Praktyki Bankowej, przestrzeganie obowiązujących regulacji i przyjętych procedur postępowania, ocenę potrzeb klientów, ustawiczną poprawę jakości świadczonych usług, a także ciągłe szkolenie, doskonalenie kwalifikacji i umiejętności personelu oraz działania na rzecz rozwoju pracowników.

Certyfikat ISO z zakresu Systemu Zarządzania Jakością

certyfikat jakosc 3certyfikat jakosc 3m

 

Stawki referencyjne obowiązujące w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem:

Uprzejmie informujemy, iż w miesiącu listopadzie 2020
w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem obowiązuje:

Średni WIBOR 1-miesięczny – 0,20%

Średni WIBOR 3-miesięczny – 0,22%

WIBOR 3-miesięczny na 31.08.2020 – 0,23%

WIBOR 3-miesięczny na 30.10.2020 – 0,22%

Średni koszt pozyskania środków depozytowych
na dzień 31.09.2020 wyniósł 0,07%

 

 

Komunikat związany z zagrożeniem epidemiologicznym

Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w Oddziałach naszego Banku do niezbędnego minimum.

Nasza prośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekście rozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika, koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych i większych skupiskach ludzkich.

W zastępstwie osobistych wizyt w Oddziale, zalecamy korzystanie z innych, dostępnych w naszym Banku kanałów kontaktu z pracownikami:

telefonicznego, pod numerami telefonów:

Centrala i Oddział Banku w Wysokiem Mazowieckiem – 86 275 24 05

Oddział Banku w Białymstoku – 85 746 20 10-13

Punkt Kasowy w Kuleszach Kościelnych – 668 809 227

mailowego, pod adresem:

sekretariat@bswm.pl

 

Ponadto rekomendujemy:

  • realizowanie płatności bez użycia gotówki np. za pomocą karty, poprzez bankowość elektroniczną oraz bankowość mobilną,
  • wykonywanie przelewów oraz innych operacji bankowych w domu z użyciem Internet Bankingu, aplikacji mobilnej.

Dbajmy o siebie – kluczowe zasady bezpieczeństwa:

  • obowiązek noszenia maseczki ochronnej na terenie banku,
  • zachowanie bezpiecznej odległości – co najmniej 1,5-metrowej odległości między klientami,
  • na terenie Banku może przebywać tylko 5 klientów jednocześnie.

Placówki Banku Spółdzielczego w Wysokiem Mazowieckiem obsługują Klientów zgodnie z godzinami urzędowania:

Oddział Banku w Wysokiem Mazowieckiem: 8:00-16:00

Oddział Banku w Białymstoku: 8:30-16.30

Punkt Kasowy w Kuleszach Kościelnych: 8:00-15.45

Punkt Kasowy w Jabłonce Kościelnej: poniedziałek, środa, piątek: 12:30 - 15:00

Punkt Kasowy nr 1, ul. Ludowa 122 (budynek Mlekovity): NIECZYNNY do odwołania

Punkt Kasowy nr 2, ul. Ludowa 15A (budynek Starostwa): poniedziałek - piątek: 8:15 – 12:00

Punkt Kasowy nr 3, ul. Białostocka 4: poniedziałek - piątek: 8:00 - 15:45

 

Jednocześnie informujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne. Naszym celem jest zapewnienie obsługi wszystkim Klientom, mimo niedogodności,
z którymi mamy obecnie do czynienia.

Rekomendujemy Państwu stosowanie się do zaleceń i środków ochronnych przeciwko koronawirusowi wywołującemu chorobę COVID-19. Informacje w tym zakresie znajdą Państwo na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/koronawirus

Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o zastosowanie się do powyższych rekomendacji.

 

Zarząd Banku Spółdzielczego

w Wysokiem Mazowieckiem

 

 

Październik to miesiąc europejskiej kampanii służącej zwiększeniu świadomości i wiedzy na temat cyberbezpieczeństwa. W Polsce kampanię koordynuje Państwowy Instytut Badawczy NASK. W tym roku w wydarzenie włączają się banki spółdzielcze wraz z Krajowym Związkiem Banków Spółdzielczych. Przez październik na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych banków spółdzielczych oraz KZBS będą publikowane artykuły, nagrania wideo oraz grafiki edukacyjne związane z cyberbezpieczeństwem.

 

Nasz Bank udostępnia swoim klientom wiele nowoczesnych rozwiązań, w tym nową aplikację mobilną Nasz Bank, dysponujemy coraz bardziej rozbudowaną bankowością internetową oraz posiadamy dostęp do usługi mojeID, która umożliwia potwierdzanie tożsamości online w procesach rejestrowania się i logowania w serwisach dostawców usług z sektora publicznego i komercyjnego. Klienci naszego Banku mają również możliwość dokonywania płatności za zakupy w internecie poprzez PayByNet, czy płatność telefonem za zakupy.

W dobie pandemii i związanych z nią rekomendacjami dotyczącymi zachowania społecznego dystansu, rozwiązania te pełnią bardzo ważną funkcję – dla niektórych osób, ze względu na stan ich zdrowia, często są jedyną możliwą formą kontaktu z bankiem i dysponowania dostępnymi na rachunku środkami. Przy korzystaniu bankowości internetowej oraz mobilnej warto zachować jednak rozwagę i ostrożność, ponieważ każdy z nas może paść ofiarą cyberataku. Ważne, by wiedzieć, jak postępować w takiej sytuacji i na jakie aspekty zwrócić uwagę, by chronić swoje dane dostępu do banku, w tym loginy i hasła.

Jak wynika z raportu „Cyberbezpieczeństwo Polaków 2019” przygotowanego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej, aż 72% respondentów uważa, że za zapewnienie ochrony ich wrażliwych danych w Internecie odpowiada bank. Banki, w miarę dostępnych możliwości, zapewniają ochronę instytucjonalną swoim klientom, zabezpieczając systemy bankowości elektronicznej. Warto jednak pamiętać, że również konsumenci dzięki świadomym decyzjom oraz poprzez rozważne działanie powinni zadbać o zabezpieczenie swoich danych.

Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa (European Cyber Security Month – ECSM) to ogólnoeuropejska kampania, organizowana przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Sieci i Informacji ENISA z inicjatywy Komisji Europejskiej. Przez cały październik we wszystkich krajach członkowskich odbywają się wydarzenia, które podnoszą wśród użytkowników narzędzi cyfrowych świadomość na temat wagi bezpieczeństwa w sieci oraz nowoczesnych technologii.

- „Zastanów się, zanim klikniesz” – pod takim hasłem obchodzimy tegoroczny Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa Działalność edukacyjna podnosząca kompetencje cyfrowe społeczeństwa jest szczególnie ważna w kontekście obserwowanej w internecie wzmożonej aktywności cyberprzestępców. Tylko w drugim kwartale br. zespół CERT Polska odnotował ponad 2,7 tys. incydentów bezpieczeństwa, wśród których dominowało zjawisko phisingu. To powszechny sposób na wyłudzenie danych internautów, dlatego – zgodnie z tegorocznym hasłem przewodnim ECSM – istotne jest, aby uważać, w co się klika – mówi Juliusz Brzostek Dyrektor ds. Cyberbezpieczeństwa w NASK.

W Polsce kampanię po raz ósmy koordynuje NASK Państwowy Instytut Badawczy. W trakcie Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa odbywają się warsztaty, konferencje, kampanie i inicjatywy, które mają podnieść świadomość na temat cyberbezpieczeństwa i nowych technologii. Z założenia organizowane wydarzenia mają przestrzegać przed potencjalnymi zagrożeniami i promować odpowiedzialne korzystanie z sieci.

Pishing - wyłudzanie informacji

 Phishing

 

 

Uprzejmie informujemy, iż w miesiącu październiku 2020
w Banku Spółdzielczym w Wysokiem Mazowieckiem obowiązuje:

Średni WIBOR 1-miesięczny – 0,20%

Średni WIBOR 3-miesięczny – 0,23%

WIBOR 3-miesięczny na 31.08.2020 – 0,23%

WIBOR 3-miesięczny na 30.09.2020 – 0,22%

Średni koszt pozyskania środków depozytowych
na dzień 31.08.2020 wyniósł 0,07%

Podkategorie